Magyarországi Iskolai Szociális Munkások
Közhasznú Egyesülete

Akkor jó a világ, ha jó benne gyereknek lenni!

MISZME Masszázs 2.0

  • INFORMÁCIÓS NAPJAINKON kedvezményes áron próbálhatja ki szolgáltatásainkat. Szerdánként 18.00-19.00 óra között. Előzetes bejelentkezés szükséges. /Tel.: 30-9371874/

  • Hozzászólok

    2016. január 03. 19:00


  • Komplex személyre szabott segítség

    Pedagógusként talán Ön is keresi a kiutat, fontosnak tartja a gyermekek boldogulását, szeretne hozzájárulni, hogy megállják helyüket az életben. Azonban számtalan probléma jelentkezik a gyerekek oktatása, nevelése során. Amennyiben egy probléma megoldatlan marad, az a gyermek későbbi életében bármikor újra előkerülhet, akár továbbtanulásról, munkáról, párkapcsolatról, egészségről van szó. Tehát nagy a felelősség. Minden szülő szeretné boldognak és kiegyensúlyozottnak látni a gyermekét, ez ugyanolyan fontos a pedagógus számára is. Ezért a feladat közös és megoldásra vár, olyan együttműködésre, amelynek gyümölcsei az egész társadalomra kihatnak, hiszen tanulóként, szülőként, nagyszülőként, tanárként szinte mindannyian érintettek vagyunk. A pedagógusok hivatásuk gyakorlása során saját személyiségüket „vetik be”. Tanítanak, nevelnek, motiválnak, fejlesztenek, s közben alig jut idejük és energiájuk arra, hogy örömeiket, sikereiket megünnepeljék, tapasztalataikat, vagy éppen bánatuk terhét, elakadásaikból eredő problémáikat másokkal megosszák. Munkájukat pszichikai megterhelést jelentő, folyamatosan változó környezetben látják el. Személyközi kapcsolataikban, az adminisztrációs munkában, és az új oktatási módszerek alkalmazása során nehézségekkel néznek szembe. Szakmai továbbképzésre van lehetőségük, de a kiégés megelőzésére, mentális karbantartásukra, az egyre nagyobb kihívást jelentő problémáikra, mint a családokkal való összhang, a partneri viszony megteremtésére, a mentális egészségvédelemre nem igen kapnak segítséget, támogatást. A pedagógusok közül sokaknak az okozza a pálya legnagyobb nehézségét, hogy munkájuk minősége objektíven nem mérhető. Ennek következménye, hogy a fejlődés is szubjektív. Hivatalosan elindult egy folyamat, ami adminisztratív úton kíván segíteni a problémán: mérhető elemeket épít be az oktatási nevelési rendszerbe.
    Ettől független, önálló útnak lehet tekinteni a pedagógus szupervíziót.


    Milyen témakörök kerülhetnek feldolgozásra a pedagógus egyéni szupervíziója során?
     ·        gyerekekkel, szülőkkel való konfliktusok,
    ·         hivatástudat meggyengülése, elvesztése, kiégés,
    ·         a folyamatos változásokhoz való igazodás nehézsége
    ·         saját szakmai szerepben megújulás, fejlődés, töltődés  
    További információk, bejelentkezés
    Telefonon:
    Kedd: 18.00-20.00
    Csütörtök:10.00-12.00
    30/9371874

     E-mailben:egyesulet@miszme.hu    



  • Tetszett a cikk?
    Oszd meg ismerőseiddel is!

  • A cikk szerzője

    Jankó Judit