Magyarországi Iskolai Szociális Munkások
Közhasznú Egyesülete

Akkor jó a világ, ha jó benne gyereknek lenni!

Szupervízió

  • A szupervízió a leghatékonyabb szakmai személyiségfejlesztő módszer a szociális, pedagógiai, profit és nonprofit területen. A szupervízió nem felügyeletet, nem ellenőrzést jelent, hanem egy tanulási folyamat, ahol a cél a szakmai tudás és a személyes tudatosság gyarapítása.

    A szupervízió olyan speciális szakmai személyiségfejlesztő módszer, amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen a szociális területen szolgáltatást végző szakemberek hivatásgondozásában, saját mentálhigiénéjében, szakmai továbbképzésében és munkájának minőségbiztosításában. Általa fejleszhető a reflexiós készség. Lényege, hogy a szupervizált mit tud kezdeni az adott helyzettel.

    A szupervízió tárgya: a személyes körök és a szakmai körök átfedése. Segítő foglalkozású szakemberek személyiségének karbantartásának egyik lehetséges módja a szupervízió. A szakmai személyiség erősítése, az önreflexió fejlődése védelmet nyújt. A feloldatlan feszültségek hordozása kiégéshez vezet.

    Funkciója lehet ellenőrző vagy adminisztratív kontroll, lehet oktatási, képzési funkciója, de betölthet személyiséget fejlesztő és támogató funkciót is. Formáit tekintve lehet egyéni, csoportos vagy team.

    Egyéni: Néha a team-ek tagjai, akik munkahelyi helyzetük rendezésére keresnek valamilyen formát. Vagy olyan szakemberek, akiknek vezetői funkciót kell gyakorolniuk, és közben személyes vagy szakmai korlátokba ütköznek. Csak a szupervízor és kliense között történik interakció.

    Csoport: 4-6 fős, az egyénihez képest dinamikusabb, felerősödnek a csoportból jövő hatások, a feldolgozandó helyzet problémaként lesz felfogható. Az együttműködő készség fejlődik. A tanulási folyamat a csoportülés után fejlődik. Nagyobb a lehetőség arra, hogy szembesüljünk mások tanulási történeteivel.

    Team: A csoportszupervízió egyik formája, témája a munkatársak elvárásai és az intézmény érdekei közötti ellentmondások. Lehet esetmunkára alapuló, csoportdinamikai, önismereti, és intézményre vonatkozó. A megrendelő és finanszírozó az intézmény. A csoportok lehetnek státuszhomogének vagy hierarchikusan tagoltak. Az ülések feltétele a csoporttagok egyenlősége. A tagok nap mint nap kapcsolatban vannak egymással.

Egyetértesz céljainkkal?

  • Szerinted is szükség van egy olyan világra, melyben jó gyereknek lenni? Jelentkezz tagnak, és dolgozzunk közösen céljaink eléréséért. Már egy színházjegy áráért tagunk lehetsz!

Támogatod törekvéseinket?

  • Tudtad, hogy már egy mozijegy árával (1500 Ft) biztosíthatod egy diák számára egy hónapig az iskolai szociális munka szolgáltatást? Adód egy százalékának felajánlása esetén még a mozijegyedről sem kell sem kell lemondanod.

Közösségben jobb

  • Szeretsz közösséghez tartozni? Csatlakozz egyesületünkhöz a való világban és virtuálisan egyaránt. Lájkold oldalunkat a Facebookon, és segítsd online jelenlétünket cikkeink, bejegyzéseink megosztásával.