Magyarországi Iskolai Szociális Munkások
Közhasznú Egyesülete

Akkor jó a világ, ha jó benne gyereknek lenni!

Nemzetközi standardok

  • A Nemzeti Szociális Munkások Szövetsége 1978-ban kidolgozta az iskolai szociális szolgáltatások alapelveit, amelyek iránymutatásul szolgáltak az iskolai szociális munka fejlesztésében. Fontos, hogy ezek az alapelvek tükrözzés és támogassák a szakmailag eredményes gyakorlatot, ezért először 1992-ben, majd később 2002-ben ismételten átdolgozták a változó gyakorlat hatására.

    Az Iskolai Szociális Munka Szekció Irányító Bizottsága által megfogalmazott standardok irányelveként szolgálnak nemzetközi szintéren és szolgálhatnak Magyarországon is az iskolai szociális munka fejlődésénél. Ezek a standardok csak az érintett oktatók, iskolai szociális munkások és vezetőik közös erőfeszítései által fognak találkozni, akik biztosítani kívánják a magas minőségű szolgáltatást az iskoláknak, diákoknak és a családoknak.

    Az iskolai szociális munkásoknak, mint a rendszerek változtató ügynökeinek, ki kell alakítani az azonos szemléletmód szükségét, mert ez az, ami nincs a helyi oktatási iroda és közösség elveiben, és ki kell dolgozni egy kreatív szolgáltatást, mint ezek szükségességét.

    Az iskolai szociális munkásoknak kezdeményező lépéseket kell tennie az adott tanuló bármilyen hiányának érdekében, és a helyi oktatási ügynökség és közösség szolgálata felé jeleznie ezt, hogy az oktatási rendszerből hasznot húzva, hatással legyen a tanulók mindennemű képességeire. A védelmezők körének tartalmaznia kell tagokat a vezetőbizottságból és tanácsadó bizottságból a helyi, állami és nemzeti szintről. (14. standard)

    Az iskolai szociális munkásnak képzettnek kell lennie, és ezt a továbbadásban és a konfliktus-kezelési stratégiákban használnia kell, ami segíti a tanulók döntéseit az iskolai vagy közösségi konfrontálódás esetén, és előmozdítja a működőképes kapcsolatokat. Kísérletek gyakran vannak a konfliktusok felszámolására, amelyek a szülők és a helyi oktatási iroda hivatalos, költséges és gyakran ellenséges kettős folyamat termeléséről szólnak.

    A közbenjárás és konfliktus megoldás hatékony stratégiák, melyeket az iskolai szociális munkásoknak használnia kell, hogy azok oldják a konfrontációk okait a tanulók, szülők, az iskola közt és építőjellegű, együttműködő kapcsolatokat hozzanak létre. Az iskolai szociális munkások a képzések és tapasztalatok által, megfelelőek erre a szerepre, és a lehetőségek keresésénél alkalmazzák a tanult folyamatokat. (15. standard)

    (Részlet, a teljes anyag elérhető a Webshopban)

Egyetértesz céljainkkal?

  • Szerinted is szükség van egy olyan világra, melyben jó gyereknek lenni? Jelentkezz tagnak, és dolgozzunk közösen céljaink eléréséért. Már egy színházjegy áráért tagunk lehetsz!

Támogatod törekvéseinket?

  • Tudtad, hogy már egy mozijegy árával (1500 Ft) biztosíthatod egy diák számára egy hónapig az iskolai szociális munka szolgáltatást? Adód egy százalékának felajánlása esetén még a mozijegyedről sem kell sem kell lemondanod.

Közösségben jobb

  • Szeretsz közösséghez tartozni? Csatlakozz egyesületünkhöz a való világban és virtuálisan egyaránt. Lájkold oldalunkat a Facebookon, és segítsd online jelenlétünket cikkeink, bejegyzéseink megosztásával.